måndag 20 januari 2014

Tematrio - bokprylar

Veckans tematrio hos Lyran handlar om bokprylar. Alltså alla de där grejerna runt omkring som har med böckerna att göra. Jag har funderat på det där med bokprylar hela dagen, men tänkt att jag inte varken har eller egentligen vill ha så mycket bokprylar. Men jag misstänker att jag har helt fel…

Det första jag faktiskt har som är högst bokrelaterat är ju alla mina bokhyllor. Billy är ju fantastisk, men det jag längtar mest efter att få upp på väggen är mina Traderainköpta fejkstringhyllor. Det kommer bli jättesnyggt på väggen över min soffa. Såklart. Jag måste bara borra lite först… I den bästa av världar skulle jag även ha en med tidningshylla längst ner, men jag lever inte i den bästa av världar.

En andra på sätt och vis bokrelaterad sak jag redan har är mitt mycket passande iPhone-fodral, som ser ut som en liten bok. Jag skulle gärna ha ett likadant fodral till min Mac, men det känns inte helt nödvändigt när allt kommer omkring.

Det för tillfället mest förknippade med läsning, och också det allra vikigaste, är Inez. Det är hon som är katt här. Böcker och katter hör på något sätt ihop. Och Inez är alltid närvarande när jag läser. Om jag sitter i soffan ligger hon i knät (vilket också gör det omöjligt att utföra någon som helst datorrelaterad verksamhet. Jag måste tillverka ett litet datorbord som kan monteras över katten…) och om jag ligger i sängen är hon placerad på min rumpa. Det är väldigt trevligt att ha katt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar