torsdag 23 januari 2014

Det senaste

Snappade upp den här enkäten hos Bokbabbel och tänkte bidra med mina "svar"

Senaste…

Boken du läste ut: Mörka platser av Gillian Flynn. Gillade!

Boken du påbörjade: Novellsamlingen Brasilien berättar: Ljud av steg som ingår i #världsutmaningen2014.

Bokbeställningen: Beställde lite jobblitteratur här om dagen. Det blev Handledning i lärarutbildning: att utforska undervisningssituationer eftersom jag ska gå en utbildning i handledning av lärarstudenter. Men det går ju inte att bara beställa en bok. Och framförallt går det inte att bara beställa en jobbok, så Den store Gatsby fick åka med också. Måste läsa fler klassiker!

Bibliotekslånet: Öhm. Jag lånar väldigt sällan böcker på biblioteket, tyvärr. Glömmer bara att lämna tillbaks dem och får betala en massa pengar.

Serien du blev nyfiken på: Sherlock! Har inte följt den, men ska ge den en chans. Heja Netflix, liksom!

Filmen du såg: Såg Lawless i söndags. Bra, även om det kanske var lite väl mycket skottlossning och avskurna halsar för min smak :D

Filmen du blev nyfiken på: Tänkte faktiskt att jag ska ta och läsa Den store Gatsby och även se filmen sen.

Boken du dreglade efter: Hur ska jag komma ihåg det? Jag dreglar efter böcker hela tiden :D

2 kommentarer:

  1. Ett av bokbloggarnas budord är förstås: en bok bör aldrig köpas ensam ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Det är ju synd om böckerna om de ska behöva resa ensamma :)

      Radera