söndag 26 januari 2014

En smakebit på søndag


Läste precis ut Sju jävligt långa dagar och vill genast börja på en ny bok. Funderar på vad. Men det ligger en katt och sover i mitt knä så jag får nog helt enkelt ta det jag når från där jag sitter. Får bli Ru av  Kim Thúy. Har stått på listan länge, så det är hög tid!

Men veckans smakbit kommer från Jonathan Tropper. Boken var fantastisk på många sätt och det finns många passager som skulle passa som smakbit. Till exempel den där huvudpersonen beskriver hur det känns att få en ordentlig pungspark. Använde den som exempel på gestaltning för mina nior.

Saken är att den där boken har gett mig mycket annat än skrattanfall så tårarna har runnit. Det finns faktiskt en hel del djup också. Så söndagens smakbit blir väldigt kort ock kärnfull och möjligtvis en smula intern. Men ändå:

"Ha en plan". Den som vill förstå får läsa boken ;) Det kommer för övrigt en recension på den snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar