söndag 12 januari 2014

Bokcirkel!

I fredags hade vår fantastiska lilla bokcirkel årets första träff. Hos mig. Som vanligt väldigt trevligt! Dessutom pratade vi nog faktiskt ovanligt mycket om boken, samt om böcker och läsning och så i allmänhet. Vi har alltid väldigt mycket annat att prata om också.


Tills den här gången hade vi läst En halv gul sol av Chimamanda Ngozie Adichie. Jag har haft boken i min hylla länge och velat läsa den lika länge, men av olika anledningar inte kommit mig för. På sätt och vis var det kanske bra, för det är ju väldigt trevligt att läsa böcker i bokcirkeln! Vi var dessutom överens om att det var en mycket bra bok!

Kvällen blev väldigt trevlig, i alla fall. Vi åt jollof rice (hade först tänkt mig pepparsoppa, men hittade inget tillräckligt roligt recept) och konstaterade att vi gärna skulle vilja se filmen, som bland annat Anna har bloggat om.

Så småningom kommer det ett inlägg om själva boken också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar